|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elisa
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:10, 11 Sty 2013 Temat postu: Arena PVP - doświadczenia, taktyka |
|
|
Pierwszy sezon za nami.
Sezon zamknęłam na 15 miejscu.
Wczoraj już z Klo trafiłam do TOP10.
W związku z doświadczeniami chciałam napisać mały tutorial dla pary MONK+WAR DPS z punktu widzenia HEAL.
To najlepszy team na arenę 2x2.
Również na arenie 4x4 najlepszy jest podwójny taki zestawik
„Normalne” klasy mają mało życia, dużo obrażeń DMG, co na arenach powodowałoby, że walka byłaby krótka i dość przypadkowa (zero taktyki, szybko i no fun).
Gameloft, więc zwiększa staminę, a więc życie (w ubraniu za punkty arenowe) i obniża obrażenia (wprowadzając odporność Resilience, np. 30 punktów to 3% mniejsze obrażenia, przy pełnym stroju z areny i bufami można osiągnąć odporność 350 , więc o 35% mniejsze obrażenia).
W ten sposób wydłuża się czas walki na arenach i konieczność gry z odpowiednią taktyką.
Więc w parze DPS+HEAL, MONK trochę robi za TANKa.
W takim zespole to ja pierwsza jestem celem do zabicia, więc MONK musi mieć dużo życia i dużą odporność na obrażenia. Cel: jak najdłużej przezyć.
I) GEAR – ubiór
Gra w standardowym ubiorze T1 nawet epik, tak jak robi się dungi nie ma sensu.
Życia jest około 5000 HP co powoduje, że po 2-3 ciosach dpsa można zginąć, bez szans na oddanie stuna i wyleczenie się.
Na PVP tak jak wcześniej do DUELI należy odpowiednio się ubrać w STAMINę, czyli w kierunku max HP, nawet kosztem mniejszego Heal Powera.
Niektóre „zwykłe” elementy ubioru Healers of God (Divine) mają staminę i można w nich grać. Inne trzeba wymienić. Poniżej opis.
ROBE – najlepiej zacząć tak jak ja z epik robe z sailen (+35 stamina i +30 Wisdom) i oczywiście heal power około 70 +crit + restore manny.
Ale oczywiście może być inne robe ze STAMINą,
Epik Robe Divine z T1 +16 stamina, oczywiście na początek też może być.
Epik Robe Divine z Crafta ma +19
Niebieskie Robe T2 z Sailen Palace z MILI lub Divine również ma sporo staminy +20, pewnie epik około 30.
CLOAK
Cloak z leczeniem z Ariel ma +12 staminy. Na teraz to dobry wybór, po upie będą lepsze. Może być również Cloak z Sailen1, zołty dla maga (ma staminę i wisdom)
NASZYJNIK
Ja używam naszyjnika (dedykowany dla TANK) z Sailen1, daje +17 staminy , i jakaś siła, chyba 19 (zwiększy armor x5)
CZAPA
Standardowa epik Divine z T1 ma +20 staminy
NARAMIENNIKI
Standardowe epik Divine z T1 mają +10 staminy
RĘKAWICE
Rękawice trzeba wymienić - niebieskie lub nawet epik Divine z T2 z Sailen1 +18 staminy
SPODNIE/SUKIENKA
Niebieskie („zwykły drop” ) spodnie z Sailen1 dla Mili mają Staminę +15, dodatkowo +24 siły (zwiększy Armor o 120) i + 21 Wisdom (zwiększy mannę i crita o 1%), więc to bardzo fajny element ubioru do PVP.
BUTY
Te z setu T1 nie mają staminy, warto użyć innych.
Z KP z Exe dropią ze staminą +20, jednak lepsze są z Sailen2 palace z drugiego bosa, mają +20 staminy +20 wisdom i w dodatku jeszcze spell crita.
TRINKIETY
Na początek :
Staminę mają trinkiety książki z Et normal, chyba +8, + leczenie + restore.
Drugi trinkiet można z ET legend z 1Bosa ten dla Tanka ma +20 Staminy
Docelowo, ja mam tak:
- trnikiet Devout Mark (wymaga champions marka i zielonych symboli z prince i dwie eski), ma +10 staminy +10 wisdom i 61 Heal
- tankowy trinkiet za soule +35 staminy
Ewentualnie dwa trinkiety tankowe (ten z ET + epik za soule, uwaga: nie można założyć dwóch za soule) dają 55 staminy, czyli 550 punktów życia więcej.
RINGI
Niebieskie ringi SALVATION z RK mają +12 staminy i Powera 24.
Również ring z ET ze smoka ma +12 staminy i 24 powera, ale jest unique co oznacza, że można założyć jeden.
Dobre są też epik ringi za soule +16 staminy i +18 siły (ring dla mili z hitem i ring z critem), jednak to zakup za soule, więć niekoniecznie.
Ostatecznie mogą być zielone ringi z AH (dropią z kinga), mają chyba 6 lub 8 staminy i wisdom.
Są również w AH ringi SALVATION od lvl 55, mają one +9 staminy i tyle samo wisdom, Heal Powera +21.
STAFF
Koniecznie Staff lub Poleran (czyli broń dwuręczna) ponieważ tylko ona stunuje.
Najlepszy (oczywiście po za tym za punkty areny) to Staff z Kraba z Sailen1.
Również staff dropi w skrzyni. Drop ze skrzyni nie znika, więc jak ktoś inny go wydropi to można wejść za kogoś i podnieść Staff.
Staff ma +32 staminy i +31 wisdom , i oczywiście heal powera +140.
Również dobry jest epik Rahijil Staff Maga, ma dużo staminy (35) i wisdom (30), dodatkowo spell power (trochę podnosi leczenie) i Critica. Ale szkoda souli na zakup.
Ostatecznie można się pokusić o Trójząb z ET normal za Questa. Jest to staf dla Mili, ale ma +15 staminy, + 15 wisdom i +15 siły. Więc bardzo fajnie podnosi wszystkie parametry. Również w Ah jest trójząb dla Mili ze staminą i siłą dla low leveli.
ŁUK
Dopiero po ostatnim upie (nie licząc bugu po upie ET, później naprawili) MONK/MAGE może założyć broń do miotania z dala.
EMBER - Dropi z Sailen2 Palace i ma +8 staminy +8 wisdom + critica
Z Emberem trzeba uważać, zdarzyło mi się nie raz przypadkowo wybudzić innych ze snu.
WAR stunuje innych na 10 sekund, a ja nie odznacze przeciwnika i zaraz strzelając obudzę cel.
Taki ubiór na początek daje 400 staminy i ponad 7000 życia.
10 staminy to 100 punktów życia.
Ubierając o 100-150 punktów staminy więcej niż standardowo dostajemy 1000-1500 punktów życia więcej.
Nasz Heal power oczywiście spadnie, ale rapid powinien być na poziomie 1000-1100, a light na poziomie 2900-3100.
Należy zestunować (5 sekund) przeciwników i rzucić rapid + light (jeśli nie zdejmą stuna to w 5 sekund wchodzi taki zestawik, ale trzeba szybko klikać w spele)
Od czasu do czasu jak jest możliwość można rzucić restore na siebie.
Czasami wejdzie critic rapid 1800 ale nie ma co na to liczyć.
Crit light to około 4500 ale również wchodzi raz na kilkanaście.
Ja mogę pochwalić się, że z blesem + blesy arenowe (all), mam 509 staminy, co razem z buffem warka +10% daje 8500 życia
II) SPELLE
- blesy na kółko, resztę należy dobrze poukładać na belce.
WAŻNE -> po upie jest nowy spell, który dostaje się za wykonanie Q od aniołów.
Spell Free Will do zdejmowania z siebie czarów, stunów.
Długo się ładuje więc warto zdejmować tylko te dłuższe stuny.
III) LINIA WIDOKU.
Po ostatnim upie wprowadzono linię widoku, co oznacza, że nie można strzelać przez przeszkody.
Czasami spell rzucony przed przeszkodą jednak wejdzie w cel, który gdzieś właśnie chowa się.
Co to oznacza z punktu widzenia klasy MONK?
Należy korzystać z osłony, czyli zestunować przeciwnika pobiec za drzewo i tam się wyleczyć.
Niestety sa minusy. Nie można siebie leczyć jeśli nasz cel jest za przeszkodą. Nie wiem czy to bug czy celowe działanie.
Trzeba koniecznie odklikać cel i dopiero się leczyć.
Co ciekawe prayer i ringi przechodzą przez przeszkody – drzewo , fontannę, ścianę, słup, etc.
Daje to nam możliwość schowania się za przeszkodą, a np. WAR DPS walczy z dwoma Magami. „Warek” będzie mocno obrywał, ale my nie oberwiemy zza przeszkody, a damy prayer lub ring i wyleczymy WARka.
IV) GEAR PVP
Przy czteroczęściowym ubiorze z areny, dostaje się bonus znikania, co niektórzy również odbierają za hackowanie gry
Ja mam Robe, Czape, naramy i sukienkę z Arena PVP z heal Powerem (bonus +30 odporności za 2 części oraz bonus znikania za 4 części, 25% szans, raz na 90 sekund) , a rękawice i buty z areny od Mili (bonus +30 odporności).
Na forum opisują, że można brać 4 części z mili, a dwie z Divine. Jest wtedy 100% szans na Bonus, który wchodzi zawsze, a zwiększa speed o 15% od uderzenia, podobno biega się szybciej niż rang ). Bonus w rozgrywce wchodzi do 3 razy.
V) TAKTYKA
1) Przeciwko - TANK + RANG
Tank stunuje Monka na 5 sekund , a rang wali ze SNIPA.
Jeśli stun tarczą wejdzie CRIT 2000 + charge 1000, natomiast ranga rapid 1000 i snip 2500 to może się okazać, że zginiemy zaraz na starcie.
Przed wyjściem na arenę warto więc rzucić na siebie rapida (co skróci następne light) i restore.
Po zestunowaniu trzeba zdjąć z siebie stuna i rzucić light.
Gdy rang strzeli, to WAR DPS musi go zaatakować i ubić.
Należy uważać na Rangów/assasinów z proszkiem Blind.
Jeśli dostaniemy po oczach to zablokowany jest cel na Ranga i zablokowane są spele leczenia rapid i light. Natomiast aktywny jest Prayer i Ring.
Więc najlepiej prayer, a w ostateczności Ring (niestety około tylko +1000 życia).
2) Przeciwko Magom
Widząc maga na początek odwrót i w nogi
Mag z reguły biegnąc w naszą stronę rzuca Stone Armor (+8000 armor i oddaje obrażenia).
Na szczęście spel trwa krótko i kiedy mu zakończy się to szybko obrywa.
Oczywiście są magowie wyspecjalizowani do PVP.
W drzewku idą w lód – ICE. Biorą spel resetowania. Więc mają możliwość rzucenia więzienia na monka (brak możliwości leczenia) i stone armor. Później dają reset i znowu więzienie + stone armor. Walka z takim teamem nie jest łatwa.
Ogólnie nie należy stać razem z Warkiem. Najlepiej w pewnym dystansie. Warek walczy, a my musimy go podleczyć.
Jak mag nas zmrozi to stun i leczenie.
Na szczęście przy ubraniu z PVP dostaje się pewną odporność na niektóre spele.
Zdarzało mi się rzucić prayer, a mag nie mógł go przerwać barragem, kamieniami z dołu, czy stunem piorunem. Dopiero tornado przerwało.
Później wyzywają od hackowania, a to jest prawdopodobnie efekt odporności.
3) Przeciwko Mili
Jak mili rzuci nieśmiertelność to hp spada do 1 punktu i jest blokada, że niżej nie spadnie, nie zależnie od wielkości obrażeń, więc nie ma sensu bić spelami, co najwyżej można ładować morale.
Spel chyba trwa 20 sekund, więc najlepiej się wycofać.
Jak spel minie wystarczy najlżejsze uderzenie i mili ginie.
4) Przeciwko RANG+Assasin
Oczywiście ja staje się celem ataku. Przeciwny team działa z zaskoczenia ze sneaka.
Assasin mocno stunuje, więc trzeba próbować oddać stuna między jego stunami lub najlepiej zdjąć stuna i prayer lub łykać Pota HP z areny.
Często daje blind po oczach więc zostaje POT lub prayer.
5) MONK+WAR DPS
Najtrudniejszy team do pokonania
Niestety walka z top listą nie jest łatwa.
Czasami jest chaos, ale może to jest metoda
Manna dość szybko schodzi więc najpierw ładować Divine Breath, później POT manny z Areny, no i jest szansa, że Divine Breath załaduje się, trzeba trochę pobiegać i zwlekać na czasie..
VI) INTERNET
Do PVP koniecznie dobry NET, co to dobry Net?
Wcześniej grałam na 3G HSDPA, transfery duże 10-12 Mbitów, ping kiepski 50-100, a czasami wchodził 1000 (więc już red ping).
Od kilku dni mam darmową radiówkę z gminy.
Transfer – szkoda pisać 256 kbitów , ale za to ping 8-10ms.
Przeglądanie stron WWW na tym necie to porażka. Jednak gra chodzi super.
Ilość danych jaką wysyła gra widocznie nie jest duża, liczy się brak lagów.
VIII) Drzewko 38/18
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to hybryda z mili. W dungach można leczyć, ale trzeba mieć doświadczenie i dobre wyposażenie.
Cechy z mili:
1) Maksymalny bless
2) Przeliczanie agility i siły na armor (można osiągnąć 2500-3000 w zależności ile siły się ubierze)
3) Przeliczanie wisdom na siłe
4) Stun 5 sekund
5) Tiger claw – na noby, jeśli zostaje sama, to mam szansę pobić parę nobów lub bić noba maga jak mam prison bo i tak nie mogę leczyć, od innych magów lepiej uciekać w bańce z prison)
6) Kopniak (przerywa prayera w przypadku gry przeciwko innym)
7) Zwiększenie szybkości, jeśli biegnę na monka i oboje dajemy spell stuna to mam większą szansę, że mój wejdzie (szybsze ruchy) i oczywiście szybsze bieganie.
Post został pochwalony 3 razy
Ostatnio zmieniony przez elisa dnia Pią 16:45, 11 Sty 2013, w całości zmieniany 13 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Klo
Use
Dołączył: 04 Sty 2012
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań, Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:12, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
kawal swietnej robot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elisa
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:52, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
faktycznie nie zaglądasz na forum
Teks powstał już w poprzednim sezonie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Polish
Moderator
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:18, 11 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
ee.bardzo łądnie juz kminie co i jak zrobic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
elisa
Administrator
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:51, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze kilka słów z perespektywy WAR DPS.
Z uwagi na to, że za runy są bufy arenowe to warto się nimi wspomagać.
1) Bless 10% wszystkiego (stamina, wisdom, agility, strenght) na 1 h
2) Bless 5 % wszystkiego na 24 h (liczy się czas online więc może wystarczyć na kilka dni)
3) Bless 20% na 1h oddzielnie:
- stamina
- wisdom
-agility
-strenght
Dla WAR DPS dobrze zbufować się +35 % siły, czyli zakładając 500 siły (każdy element stroju brać siłę, nawet w kuszy) otrzymamy 675 siły a to już daje atak na poziomie 2000 (crity autoataku po 1600), + krótki buf WAR +200 jeszcze zwiększa uderzenia.
Oczywiście można zbufować się z staminy i agility, ale w końcu to kosztuje, więc w ramach optymalizacji kosztów conajmniej siła +20% na godzinę, co wystarcza na wykorzystanie exhausta.
Dla DPSa ubiór w cały strój ARENY PVP jest bez sensu.
Traci się siłę zyskując staminę i odporność na ciosy. Ale przecież w duecie MONK + WAR DPS to Monk bierze na siebie ciosy, więc on ma dużo staminy i odporności.
WAR DPS ma zadawać jak najwięcej obrażeń!
oczywiście nie zaszkodzą dwa dobrze dobrane elementy PVP i buf wilka, co zmniejszy ciosy o 12%.
Niektórzy próbują wykorzystać brak stroju PVP i atakują WAR licząc na szybkie ubicie, ale wystarczy, że z tyłu w pewnej odległości jest monk, który podleczy, więc taka taktyka obróci się przeciw atakującym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elisa dnia Pią 16:58, 12 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|